اخبار و مقالات, دسته‌بندی نشده

آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی

آزمایشگاه سرولوژی

آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی با ارئه بهترین خدمات

شرکت رسوب آب پویا (انوشه) مجموعه ای تحقیقاتی است که یکی از ارکان مهم این گونه مجموعه ها آزمایشگاه های بسیار مجهز است که دارای امکانات کافی و با تکنولوژی بالا باشد. آزمایشگاه انوشه (رسوب آب) از جمله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آزمایشگاههای معتمد دامپزشکی و همچنین همکار محیط زیست و استاندارد نیز می باشد. در این مجموعه بخش آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی نیز مشغول به فعالیت است که به صورت تخصصی آزمایشات سرولوژی طیور را با بهترین تجهیزات انجام می دهد. همچنین آزمایشگاه انوشه دارای تمام استاندارد های لازم برای انجام انواع آزمایش های سرولوژی است.

آزمایشگاه سرولوژی

جایگاه آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی در تشخیص بیماری های طیور 

 نام آزمایشگاه تشخیص طبی سرولوژی را در میان آزمایشگاه های انسانی مشاهده نموده اید و حداقل یک مرتبه نمونه خونی را برای انجام آزمایش به آنجا تحویل داده‌‌‌‌اید. در دامپزشکی نیز آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی وجود دارد در ابتدا بهتر است به سوال ” سرولوژی چیست؟ ” پاسخ دهیم. سرولوژی به معنای انجام آزمایش بر روی نمونه های سرم خون است . قسمت اصلی خون، سرم است و توسط دستگاه سانتریفوژ در آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی جداسازی می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده سرم خون، پروتئین هایی مانند آنتی بادی ها هستند به همین دلیل می توان برای تشخیص بسیاری از بیماری ها از تست های سرولوژی استفاده نمود. تفسیر آزمایش سرولوژی در آزمایشگاه سرولوژی توسط دکتر متخصص انجام می شود. زمانی که از گله های طیور نمونه های خونی برای انجام آزمایش سرولوژی طیور گرفته می شود این نمونه ها با رعایت اصول مشخصی به آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی انوشه منتقل می شود. آزمایشگاه سرولوژی طیور به صورت  تخصصی تمام تست های مربوط به گله های مرغ گوشتی و تخم گذار را انجام می دهد و طبق نتایج بدست آمده، دامپزشک مرتبط داروی مشخص را تجویز خواهد نمود. آزمایشگاه سرولوژی یا خونشناسی در میان آزمایشگاه های مختلف بسیار مهم و کاربردی است.

 

آزمایش الایزا

در آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی انوشه (رسوب آب) چه آزمایشهایی انجام می شود؟

در آزمایشگاه های سرولوژی انواع آگلونیتاسیون برای تشخیص میزان آنتی بادی در سرم خون انجام می شود. معمولا این آزمایش ها یا به شکل ساده با انجام تیتراسیون انجام می شود و یا با بهترین دستگاه های الایزا تیتر ها خوانده می شود. در واقع در آگلونیتاسیون، آنتی بادی ها با آنتی ژن ها واکنش داده و رسوب می کنند و با خواندن میزان این رسوب ها به مقدار عفونت در گله پی می برند. در آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی برای تشخیص عفونت از آزمایش crp در سرولوژی  نیز استفاده می کنند. اساس کار در آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی برای انجام سی ار پی بررسی آنزیم های کبدی است زیرا با وجود عفونت و التهاب در بدن، این پروتئین در سرم افزایش می یابد. انجام آگلونیتاسیون برای بررسی تیتر واکسن ها در گله های طیور نیز استفاده می شود. در آزمایشگاه سرولوژی طیور نیز با بهترین کیت ها و دستگاه الایزا تیتراسیون انجام می گیرد و تفسیر زیر نظر متخصص انجام خواهد شد تا بهترین  پیشنهاد به صاحبان طیور داده شود.

روش کار آزمایشگاه سرولوژی طبق استاندارد های موجود در  دنیا انجام می شود. در آزمایشگاه سرولوژی دام بزرگ علاوه بر طیور آزمایش های سرولوژی برای دام ها نیز انجام می شود. آزمایش سرولوژی دام بزرگ نیز متنوع است و در لیست خدمات آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی همراه با قیمت عنوان شده است. در یک دهه گذشته آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی مانند آزمایشگاه سرولوژی طیور بسیار هدفمند و پیشرفته عمل کرده و در راه بهبود وضعیت دام به خوبی عمل نموده اند.

آزمایشگاه سرولوژی

چگونگی کنترل کیفی در آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی انوشه

آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی طیور، کنترل کیفیت بسیار بالایی دارد و استانداردها به شکل دقیقی در آن رعایت می گردد.  ناظر کیفی بر روی نتایج  نظارت کافی دارد.  بررسی های لازم برروی تجهیزات آزمایشگاه سرولوژی به درستی انجام می شود و در زمان مشخص کالیبراسیون آن انجام می گیرد. دقت در کار آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی انوشه به اندازه ایست که به عنوان آزمایشگاه معتمد مورد قبول می باشد. در واقع این آزمایشگاه جز آزمایشگاه های مرجع است و بسیاری از نمونه ها برای تایید به این آزمایشگاه مراجعه می کنند. فعالیت های آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی به صورت جزوه آزمایشگاه سرولوژی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است و همچنین گزارش کار آزمایشگاه سرولوژی برای ارائه به اداره دامپزشکی و سازمان استاندارد ارسال می گردد.

شرکت تخصصی رسوب آب که آزمایشگاه انوشه زیرمجموعه آن است دارای مجموعه تحقیقاتی آزمایشگاهی است که آزمایشگاه سرولوژیکی دامپزشکی یکی از این زیر مجموعه ها است. اطلاعات دقیق این مجموعه به صورت دقیق و در دسترس در سایت این مجموعه موجود است و افراد می توانند با مراجعه به سایت شرکت تمام مجوزهای رسمی را مشاهده نمایند. آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی به یکی از مهمترین بخش های تشخیص بیماری های دام و طیور تبدیل شده است و به دلیل دقیق بودن این نوع از آزمایش ها نتایج پرورش طیور و دام  بهبود قابل توجهی داشته است.

در این آزمایشگاه ها متخصصان دامپزشکی فعالیت می کنند و مجوز اصلی آزمایشگاه توسط دامپزشک برای  فعالیت آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی دریافت شده است. دستگاههای مجهزی برای انجام انواع آزمایش های سرولوژیکی در این آزمایشگاه وجود دارد و بهترین وسایل و ابزار در این  مکان برای انجام تست ها خریداری شده است.

برای ارتباط با آزمایشگاه انوشه و آزمایشگاههای مرتبط با آن می توانید با این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات کاملتری را دریافت نمایید. لیست خدمات انواع آزمایش ها در این مجموعه  به صورت مجزا وجود دارد به عنوان نمونه در این آزمایشگاه تمام آزمایش های فیزیکی و شیمیایی آب و فاضلاب و همچنین آزمایش های مربوط به اندازه گیری فلزات سنگین و آزمایش های بیولوژی و میکروبی در این مجموعه انجام می شود. آزمایشگاه سرولوژی دامپزشکی به صورت ویژه برای طیور فعالیت کرده ولی آزمایش های مربوط به گاو و گوسفند را نیز انجام می دهد. این مجموعه در سال های گذشته دارای بیشترین مراجعات را برای تایید آزمایش به عنوان آزمایشگاه معتمد داشته است و این نشان دهنده بالا بودن کیفیت خدمات می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر  با شماره تماس این آزمایشگاه تماس بگیرید.

آزمایشگاه سرولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *